Bydgoszcz 11 mar 2019 | Redaktor
Centrum Miasto - pomysł na ożywienie Śródmieścia i Starego Miasta

Facebook/Centrum Miasto

Profil „Centrum Miasto” wystartował w poniedziałek (11 marca) na Facebooku. Znajdzie się tu oferta handlowa i gastronomiczna całego Starego Miasta i Śródmieścia, do tego informacje o bieżących wydarzeniach kulturalnych, rozrywkowych czy tych związanych z biznesem.

Powstanie profilu „Centrum Miasto” zapowiedział latem zeszłego roku Maciej Bakalarczyk, Menedżer Starego Miasta i Śródmieścia w chwili obejmowania nowej funkcji. Od poniedziałku (11 marca) strona już działa. - Pomysł zrodził się z chęci zaprezentowania szerokiej oferty Starego Miasta i Śródmieścia w jednym miejscu – mówi Bakalarczyk. - Ma on nie tylko pokazywać aktualną ofertę handlową i gastronomiczną, ale także promować wydarzenia kulturalne i historię tego wyjątkowego obszaru. Czasem o ciekawych wydarzeniach dowiadujemy się zbyt późno, a na interesujące miejsca natrafiamy często przypadkiem. Ten profil ma powoli zacząć to zmieniać.

Na profilu umieszczane będą krótkie opisy np. lokali gastronomicznych, sklepów i innych obiektów handlowych. Ale nie tylko. Przy okazji informacji o ofercie danego lokalu, będzie można dowiedzieć się np. o historii kamienicy, w której znajduje się dana restauracja, spojrzeć na jej odnowioną elewację czy też przeczytać ciekawostkę związaną z daną ulicą.

Obszar obejmować będzie Stare Miasto i Śródmieście, a pierwszeństwo prezentacji oferty handlowej, będą miały punkty biorące udział w „Niedzieli Handlowej”. To nowe wydarzenie wykorzystujące potencjał tych dni, w których centra handlowe są zamknięte. Oprócz spaceru i wizyty w restauracji będzie można zajrzeć do sklepów, prowadzonych przez właścicieli, otwartych między godz. 11.00-15.00.

„Niedziele Handlowe” odbywać się będą raz w miesiącu, a towarzyszyć im będą dodatkowe, atrakcyjne wydarzenia w przestrzeni miejskiej. Pierwsza taka niedziela zaplanowana jest na 7 kwietnia – jej tematem przewodnim będzie święto kawy i sztuki CoffART.

Po pierwszej „Niedzieli Handlowej” będą się one odbywać cyklicznie w każdą drugą niedzielę miesiąca.

Sama strona ma być kolejnym czynnikiem wpływających na ożywienie centrum, a jednym z głównych celów tej inicjatywy jest zainteresowanie i przyciągnięcie jak największej liczby bydgoszczan do serca miasta.

Ponadto, oprócz miejsc komercyjnych, na profilu prezentowanych będzie wiele ciekawych inicjatyw i wydarzeń, z których korzystać można nieodpłatnie.

Źródło: UMB

 

 

 

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor