Wydarzenia 19 wrz 2017 | Redaktor
Ze Szwederowa do centrum na rowerze

fot. Urząd Miasta Bydgoszczy

Ogłoszony został przetarg na budowę nowej trasy rowerowej, która pozwoli dojechać ze Szwederowa w stronę Starego Miasta. Będzie ona miała charakter kontrapasa. Nowe drogi rowerowe powstaną też wzdłuż Kujawskiej i Zbożowego Rynku.

Ogłoszony został przetarg na budowę nowej trasy rowerowej, która pozwoli dojechać ze Szwederowa w stronę Starego Miasta. Będzie ona miała charakter kontrapasa. Nowe drogi rowerowe powstaną też wzdłuż Kujawskiej i Zbożowego Rynku.

Wytyczenie nowej drogi rowerowej planowane jest jeszcze w tym roku. Prace budowlane i zmiana organizacji ruchu zajmą około 3 miesięcy. Inwestycja obejmie również zwężenie skrzyżowania ulic Wiatrakowej, Traugutta, Lenartowicza i Nowodworskiej. Na tej krzyżówce rozpocznie się też kontrapas, czyli specjalna wydzielona część jezdni, która pozwoli rowerzystom bezpieczniej poruszać się pod prąd jednokierunkową ulicą Wiatrakową. W ten sposób na rowerze zgodnie z przepisami  będzie można szybko dotrzeć  ze Szwederowa do centrum. Z kolei w odwrotnym kierunku rowerzyści będą korzystać wspólnie z samochodami z jezdni. Takie rozwiązanie zostało uznane za optymalne w trakcie konsultacji ze środowiskami rowwrzystów oraz mieszkańcami. 

Inwestycja na Zbożowym Rynku będzie łączyć się z ciągami rowerowymi zaprojektowanymi wzdłuż Kujawskiej (również trwa przetarg na wybór wykonawcy). W ten sposób z kontrapasa na Wiatrakowej będzie można przejechać przez rondo Bernardyńskie, Zbożowy Rynek do ul. Długiej i dalej na Stare Miasto. Nowa trasa połączy też stacje roweru aglomeracyjnego znajdujące się na Starym Mieście i w rejonie skrzyżowania Solskiego-Ugory. 

Warto podkreślić, że to pierwsza inwestycja rowerowa uruchamiana z całego pakietu zadań, dla których w poprzednich latach opracowana została dokumentacja. Wkrótce ogłoszony zostanie też przetarg m.in. na budowę ciągu  rowerowego  wzdłuż ul. Łochowskiej. 

Kontrapas na Wiatrakowej będzie drugim takim rozwiązaniem w Bydgoszczy. Pierwszy powstał  w 2012 roku na Gdańskiej na odcinku od placu Wolności do ul. Mickiewicza. Kosztował on 281 tysięcy złotych. Warto też podkreślić, że ruch rowerowy pod prąd został dopuszczony już na około 20 innych ulicach w strefach o ograniczonej prędkości, między innymi na Starym Mieście.

Redaktor

Redaktor Autor

Redaktor